Wiesław Hołdys -Teatralne CV

  • Rozmiar: 1269 bajtów   marzec 2004 - udział  w warsztacie Magic - Net poświęconej projektowi "Odyseja" (wspólne stworzenie tekstów, a następnie spektaklu  przez 12 teatrów z całej Europy) - Saloniki / Teatr Narodowy;

  • grudzień2003 – premiera spektaklu “Ubu wg Alfreda Jarry” ,(45)Stowarzyszenie Teatr Mumerus, reżyseria, produkcja i scenografia, udział w Festiwalu Teatrów Nieinstytucjonalnych STEN w Krakowie;

  • listopad 2003 –udział w Festiwalu Europejskiej Sztuki Scenicznej w Odense (Dania) – spektakl “Podróż na Księżyc

  • listopad 2003 -udział w festiwalu Teatru Flamandzkiego w Belgii (jako gość festiwalu)na zaproszenie Instytutu Teatru Flamandzkiego

  • październik2003 – premiera spektakluMałego świata wielkie cuda(44)wg Benedykta Chmielowskiego, własny scenariusz i reżyseria (Tarnowski Teatr im. L. Solskiego), udział w Festiwalu Komedii TALIA w Tarnowie;

  • wrzesień 2003 - udział w Festiwalu Magic– Net w Palmeli (Portugalia): “Ele Mele Dudki” –etiuda teatralna (scenariusz i reżyseria), która weszła w skład spektaklu plenerowego “Europejska Noc Teatralna – Cztery żywioły” w wykonaniu 12 teatrów z całej Europy, a który prezentowany był na festiwalu Magic Net w Palmeli (Portugalia)(43); prowadzenie warsztatów teatralnych z grupą młodzieży z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomychi Słabowidzących w Krakowie przygotowujących do udziału w międzynarodowym, plenerowym spektaklu “Cztery elementy”; prowadzenie międzynarodowych warsztatów teatralnych na temat “Odysei”

  • lipiec 2003 – organizacja imprezy “Magic-Net w Krakowie”: realizacja spektaklu plenerowego “Pomnik bohatera”(42)z młodzieżą polską Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących oraz z hiszpańską z Escuela de Formation Teatral z Madrytu (wspólnie z Magdą Arenal z Teatro Guirigai), prezentacja podczas Międzynarodowego Festiwalu teatrów Ulicznych w Krakowie; organizacja i prowadzenie warsztatów teatralnych wspólnie z artystami z Austrii, Hiszpanii i Polski prowadzących do powstania spektaklu w koprodukcji :organizacja występów Teatro Gurigai z Madrytu; organizacja międzynarodowej sesji poświęconej projektom współpracy kulturalnej w Goethe– Institut w Krakowie;

  • lipiec –grudzień2003 – stypendysta Ministerstwa Kultury;

  • maj 2003 –udział w szkoleniu poświeconym pedagogice teatralnej (York, Anglia)

  • maj 2003 –udział w dorocznej sesji Annual Meeting organizacji EUnetART w Kristianstad (Szwecja)

  • luty i grudzień 2003udział (na zaproszenie Centralnego Punktu Kontaktowego programu “Kultura 2000” przy Ministerstwie Kultury) w ogólnopolskich spotkaniach poświęconych programowi “Kultura 2000” na Zamku Królewskim oraz Ujazdowskim w Warszawie, prezentacja projektu “Magic Net”;

  • styczeń– maj2003: prowadzenie warsztatów z młodzieżą z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie: warsztat;  teatralno- fotograficzny “Romeo i Julia w 30 obrazach”; warsztat plastyczny4 żywioły” ;

  • listopad 2002 – prowadzenie warsztatu dramaturgiczno – teatralnego w ramach projektu “Pisanie z Krakowa” zorganizowanego przez Stowarzyszenie Teatrów Nieinstytucjonalnych STEN w Krakowie

  • październik 2002 – udział wraz ze Stowarzyszeniem Teatr Mumerus w corocznym spotkaniu projektu Magic Net w Frankfurcie nad Odrą (Niemcy) i Słubicach: pokaz fragmentu “Iwony, księżniczki Burgunda” Witolda Gombrowicza ramach cyklu prezentacji scen miłosnych z klasyki europejskiej; premiera spektaklu “Podróż na Księżyc(41)wg filmu Georgesa Meliesa z 1902 r. scenariusz, reżyserii produkcja, Stowarzyszenie Teatr Mumerus; pokaz spektaklu opartego na “Dziadach cz. II” (40)Adama Mickiewicza zrealizowanego z młodzieżą z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie,

  • czerwiec 2002, czerwiec 2003 –udział w jury Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Słowa w Lubaczowie

  • maj 2002 - Rozpoczęcie pracy z młodzieżą z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie (studio teatralne “Dzieci Mumerusa”), realizacja “Dziadów cz. II” Adama Mickiewicza

  • marzec 2002 – udział w dorocznej sesji EU NET ART. w Alcala de Henarez (Hiszpania)

  • styczeń 2002 - premiera spektaklu "Dyrektor Teatru Marionetek" na motywach utworów Hansa Christiana Andersena, własna adaptacja, scenografia: Jan Polewka, choreografia: Leszek Czarnota, muzyka: Maurycy J. Kin, Teatr im. Kochanowskiego w Radomiu(39); ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • styczeń 2002 - premiera spektaklu "Dyrektor Teatru Marionetek" na motywach utworów Hansa Christiana Andersena, własna adaptacja, scenografia: Jan Polewka, choreografia: Leszek Czarnota, muzyka: Maurycy J. Kin, Teatr im. Kochanowskiego w Radomiu(39);

  • styczeń 2002 - prowadzenie szkolenia dla nauczycieli na temat Teatru XX wieku (Teatr im. Kochanowskiego, Radom);

  • grudzień 2001 - prowadzenie publicznego warsztatu teatralnego poświęconego dramaturgii współczesnej w ramach Tygodnia Sztuk Odważnych w Teatrze im. Kochanowskiego w Radomiu;

  • listopad - grudzień 2001 - udział w spotkaniu założycielskim międzynarodowego projektu pod auspicjami Unii Europejskiej "The Magic-Net"(Zaandam-Holandia) poświeconemu europejskiej klasyce teatralnej. Wejście w skład Komitetu Zarządzającego i rozpoczęcie prac w ramach projektu wraz z Stowarzyszeniem Teatr Mumerus w Krakowie;

  • listopad 2001 - premiera spektaklu"Piekło - Niebo czyli przeraźliwe echo trąby ostatecznej. Wędrówki i wizje ks. Klemensa Bolesławiusza", scenariusz, reżyseria i produkcja, scenografia i kostiumy: Dorota Morawetz, muzyka: Maurycy J. Kin - Wendesday Radio, Stowarzyszenie Teatr Mumerus, Kraków(38);

  • listopad 2001 - rozpoczęcie pracy jako etatowy reżyser w Teatrze Powszechnym im. J. Kochanowskiego w Radomiu; ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • czerwiec 2001: premiera spektaklu"365 obiadów czyli rewia stołowa" na motywach książki kucharskiej Lucyny Ćwierczakiewiczowej, własny scenariusz, scenografia: Janusz Tartyłło, kostiumy: Dorota Morawetz, muzyka: Andrzej Głowiński, choreografia: Juliusz Stańda, reżyseria światła Krzysztof Sendke, konsultacja gastronomiczna: Barbara Kruszewska, Teatr Wybrzeże w Gdańsku(37);

  • maj 2001 - współtworzony przeze mnie program "The Magic Net" otrzymuje grant na jego realizacje w konkursie Unii Europejskiej

  • styczeń 2001: scenariusz i reżyseria teatralnej rekonstrukcji uroczystości otwarcia Domu Narodowego w Cieszynie w rocznicę jego 100-lecia Stwarzyszenie Teatr Mumerus wraz z Domem Narodowym w Cieszynie(36);

  • sierpień 2000 - redagowana przeze mnie strona internetowa Stowarzyszenia Teatr Mumerus http://www.astercity.net/~dramat/mumerus/zostaje wybrana stroną miesiąca przez internautów Dziennika Teatralnego http://www.teatry.art.pl/

  • lipiec 2000: premiera monodramu Jerzego Pilcha "Monolog z lisiej jamy", scenografia własna, wykonanie Mariusz Szaforz, Stowarzyszenie Teatr Mumerus w Krakowie,(35);

  • kwiecień 2000: premiera spektaklu "Kabaret wycinków pod wezwaniem wuja Alfreda"- teksty Lidia Amejko i Zbigniew Machej oraz Alfred Jarry w przekładach Jan Gondowicza; własny scenariusz, scenografia, produkcja i reżyseria, muzyka: Maurycy J. Kin i zespół Wednesday Radio, Stowarzyszenie Teatr Mumerus w Krakowie, występy gościnne w Warszawie (Centrum Kultury Łowicka) i Cieszynie, udział w Górnośląskim Festiwalu Sztuki Kameralnej w Katowicach oraz Konkursie Teatrów Ogródkowych w Warszawie(34); ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • marzec 2000: premiera spektaklu Moralność pani Dulskiej Gabrieli Zapolskiej, scenografia Janusz Tartyłło, muzyka: Konstanty Wileński, Teatr im. Żeromskiego w Kielcach(33);

  • listopad 1999: premiera spektaklu Mumeruswg "Nowych Aten" Benedykta Chmielowskiego - pierwszej polskiej encyklopedii, własny scenariusz i produkcja, scenografia: Dorota Morawetz, Muzyka: Maurycy J. Kin i zespół Wednesday Radio, Stowarzyszenie Teatr Mumerus w Krakowie, spektakle w Teatrze Groteska (w ramach Of-Groteska), udział w Międzynarodowym Festiwalu Na Granicy w Cieszynie - Czeskim Cieszynie oraz w Spotkanaich Teatrów Nieinstytucjonalnych STEN w Krakowie(32);

  • październik 1999: udział w dorocznej sesji EU NET ART w Amsterdamie, prowadzenie warsztatu teatralnego nt. Makbeta Szekspira wspólnie z reżyserami z Anglii, Holandii i Rosji;

  • październik 1999: juror na X. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Na Granicy w Cieszynie

  • wrzesień 1999: rezygnacja z pracy w charakterze reżysera w Tarnowskim Teatrze im. L. Solskiego;

  • czerwiec 1999: wyróżnienie (wraz z Joanną Hołdys) w X. Konkursie na sztukę dla dzieci i młodzieży zorganizowanym przez Ogolnopolski Ośrodek Sztuki dla Dzieci i Młodzieży w Poznaniu za sztukę dla teatru lalek pt.: "Czary i nieczary", publikacja sztuki w internecie www.astercity.net/~dramat; ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • czerwiec' 99; premiera spektaklu "Męka Pańska w butelce "Lidii Amejko, scenografia: Janusz Tartyłło, efekty dźwiękowe: Małgorzata Teteruk, Maurycy J. Kin, Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu, występy gościnne w Teatrze Małym w Warszawie(31);

  • od 1999: członek - założyciel i prezes Stowarzyszenia Teatr Mumerus w Krakowie,

  • styczeń' 99: udział w warsztacie organizowanym przez Teatr "carroussel" w Berlinie (w ramach pojektu The Magic House)

  • listopad' 98: udział w dorocznej sesji EU - NET - ART w Poznaniu, ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • listopad' 98: pemiera spektaklu "Sanatorium Pod Klepsydrą" wg opowiadania Brunona Schulza, własna adaptacja, scenografia: Dorota Morawetz, Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie, udział w Miesiącu Kultury Żydowskiej w Krakowie, występy gościnne w Radomiu i Cieszynie(30);

  • czerwiec' 98, St. Petersburg: udział w warsztacie nt Opowieści Biełkina Aleksandra Puszkina w ramach projektu "Magic House"; ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • marzec 1998: premiera spektaklu "Mirakle czyli cuda", scenariusz własny na motywach apokryfów i tekstów hagiograficznych, scenografia: Janusz Tartyłło, muzyka: Barbara Zawadzka, Teatr im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie,(29);

  • styczeń 1998: premiera monodramu Jerzego Pilcha "Monolog z lisiej jamy", scenografia własna, wykonanie Mariusz Szaforz, Tarnowski Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie, udział w Dniach Jerzego Pilcha w Cieszynie(28)

  • listopad 1997: zaproszenie do udziału w międzynarodowym projekcie "Magic House" realizowanym pod auspicjami EU-NET ART, udział w dorocznej sesji EU-NET ART w Salonikach; ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • kwiecień - sierpień '97: realizacja spektaklu Teatru TV: Hannu Mäkelä "Pan Huczek", adaptacja tv Joanna i Wiesław Hołdys, scenografia Zbigniew Szumski, muzyka Barbara Zawadzka, zdjęcia Jacek Knopp, w roli tytułowej Jerzy Trela; AB Film Kraków na zamówienie TVP, emisja 20.02.1998 w programie 2 TVP i 27.02.2000 w TV Polonia(27) ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • maj'97: premiera spektaklu "Świat na opak", scenariusz własny inspirowany literaturą sowiźrzalską oraz "Nowymi Atenami" Benedykta Chmielowskiego, scenografia Janusz Tartyłło, muzyka Lech Jankowski, choreografia Juliusz Stańda, Teatr Polski w Poznaniu; (26)

  • styczeń'97: premiera spektaklu "Barok", scenariusz własny na motywach tekstów z XVII-XVIII w., scenografia Zbigniew Szumski, muzyka Barbara Zawadzka, choreografia Juliusz Stańda, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu; ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć "Złota Maska" i nagroda wojewody opolskiego dla Grażyny Misiorowskiejza wyrazistą i przejmującą kreację; nagroda publiczności dla Grażyny Misiorowskiej i Judyty Paradzińskiej podczas Opolskich Konfrontacji Teatralnych - Klasyka Polska'97, w ankiecie miesięcznika "Teatr" scenariusz do tego przedstawienia został wyróżniony jako najlepszy tekst nieteatralny sezonu, w ankiecie miesięcznika "Ruch Teatralny" spektakl został wyróżniony jako "Fora!" - wydarzenie sezonu;(25) ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • grudzień'95: premiera spektaklu "Rozmowa mistrza Polikarpa ze Śmiercią" na motywach polskich tekstów z XIII-XVI w., scenariusz własny, scenografia Zbigniew Szumski, muzyka Barbara Zawadzka, choreografia Juliusz Stańda, Teatr im. Solskiego w Tarnowie; nagroda za inscenizację i scenariusz, wyróżnienie dla Zbigniewa Szumskiego za scenografię na Opolskich Konfrontacjach Teatralnych - Klasyka Polska'96;(24)

  • wrzesień 1995: angaż do Tarnowskiego Teatru im. L. Solskiego w charakterze etatowego reżysera; ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • czerwiec'95: premiera spektaklu "Mały ilustrowany karawan, czyli Uczciwość i cud" na motywach tekstów H.-P. Cami, scenariusz własny, scen. Zbigniew Szumski, muz. Barbara Zawadzka, chor. Juliusz Stańda, Teatr Polski w Poznaniu; udział w festiwalu "Malta'95" w Poznaniu;(23)

  • październik' 94: premiera spektaklu "Ameryka Franza Kafki", scenariusz własny, scenografia Andrzej Wełmiński, muzyka Barbara Zawadzka, reż. światła: Krzysztof Sendke, Teatr Współczesny w Szczecinie;(22)

  • marzec' 94: konsultacja reżyserska i scenografia do spektaklu "Brel", Teatr Nowy, Łódź

  • listopad 1993: reżyseria koncertu Barbary Zawadzkiej "Horizontal and vertical games" (teatr instrumentalny) w wyk. grupy Muzyka Centrum podczas Festiwalu "Audio-Art" w Krakowie;

  • czerwiec'95: premiera spektaklu "Mały ilustrowany karawan, czyli Uczciwość i cud" na motywach tekstów H.-P. Cami, scenariusz własny, scen. Zbigniew Szumski, muz. Barbara Zawadzka, chor. Juliusz Stańda, Teatr Polski w Poznaniu; udział w festiwalu "Malta'95" w Poznaniu;(23) ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • październik 1993; premiera spektaklu "Pan Huczek" wg Hannu Mäkeli, adaptacja Joanna Hołdys, scenografia Janusz Tartyłło, muzyka Barbara Zawadzka, Teatr "Groteska" w Krakowie;(21) ilustracja przedstawienia - kliknij aby powiększyć

  • wrzesień 1993: premiera spektaklu "Ulica wszystkich diabłów" na motywach literatury surrealistycznej, scenariusz własny, scenografia Zbigniew Szumski, muzyka Barbara Zawadzka, Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie;(20)

  • styczeń' 93: premiera musicalu "Małe Mahagonny" Bertolta Brechta i Kurta Weilla, scenografia Janusz Tartyłło, choreografia Leszek Drogosz, Teatr im. Żeromskiego w Kielcach;(19)

  • październik ' 91: premiera spektaklu: "Opowieści petersburskie" na motywach opowiadań Nos, Płaszcz, Pamiętnik szaleńca Nikołaja Gogola , scenariusz i projekty kostiumów własne, scenografia : Janusz Tartyłło, muzyka: Barbara Zawadzka, Teatr im. Solskiego w Tarnowie;(18)

  • czerwiec 1991: pomysł i organizacja festiwalu DIALOG w Tarnowie;

  • luty 1991: premiera spektaklu "Mały ilustrowany karawan" wg Henri-Pierre Cami, scenariusz własny, scenografia: Marek Braun, muzyka Barbara Zawadzka;

  • grudzień 1990: premiera spektaklu : "Martwe dusze" wg. Nikołaja Gogola, adaptacja własna, scenografia Janusz Tartyłło, muzyka Zygmunt Konieczny, Teatr im. Norwida w Jeleniej Górze;(16)

  • listopad 1990: w wyniku jednomyślnie wygranego konkursu objęcie funkcji dyrektora Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, którą pełniłem do listopada 1991;

  • czerwiec 1990: premiera spektaklu "Pinokio"wg Carlo Collodiego, adaptacja i scenografia własna; Teatr Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze;(15)

  • luty 1990: premiera spektaklu "Moskwa - Pietuszki" wg Wieniedikta Jerofiejewa, adaptacja i scenografia własna, muzyka: Jerzy Bechyne, Teatr Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze;(14)

  • październik 1989: premiera spektaklu "Opowieści petersburskie" wg. Nikołaja Gogola, scenariusz i scenografia własna, muzyka: Barbara Zawadzka, Teatr im. Norwida w Jeleniej Górze;(13)

  • maj 1989: premiera spektaklu "Mały ilustrowany karawan" wg. H.-P. Cami, scenariusz i scenografia własna, muzyka Barbara Zawadzka, Teatr Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze;(12)

  • luty 1989: premiera "Woyzecka" Georga Büchnera, scenografia: Janusz Tartyłło, muzyka: Barbara Zawadzka, Teatr im. Osterwy w Gorzowie Wlkp.;(11)

  • październik 1988: premiera spektaklu "Azyl" na motywach Amerykii innych utworów Franza Kafki, scenariusz Janusz Tartyłło, muzyka Mariusz Czarnecki i Roland Róg, Teatr Ziemi Pomorskiej w Grudziądzu; udział w festiwalu Teatrów Ziem Północnych i Zachodnich w Toruniu;(10)

  • lipiec 1988: prowadzenie warsztatu teatralnego (temat: Danił Charms) w Teatrze Zerbrochene Fenster w Berlinie Zachodnim;

  • kwiecień 1988: premiera spektaklu "Ameryka" wg Franza Kafki; adaptacja i scenografia własna; muzyka: zespół "Sur" Teatr Na Rogu w Krakowie we współpracy z Teatrem Zerbrochene Fenster w Berlinie Zach., udział w Festiwalu Teatrów Niezależnych w ramach Festiwalu "Berlin - Stolicą Kulturalną Europy"(9)

  • marzec 1988: obrona pracy dyplomowej (temat: adaptacja teatralna "Zamku" Franza Kafki) na Wydziale Reżyserii Dramatu PWST w Krakowie;

  • styczeń 1988: premiera  "Pluskwy" Włodzimierza Majakowskiego w przekładzie Lidii Zamkow, scenografia: Janusz Tartyłło, muzyka Zygmunt Konieczny, Teatr im. Osterwy w Gorzowie Wlkp., spektakl dyplomowy(8)

  • maj 1987: premier "Opery za 3 grosze "Brechta/Weilla, Klub "Rotunda" Kraków we współpracy z PWST i SSP "Żaczek", warsztat reżyserski PWST;(7)

  • marzec 1987: premiera "Freuda teorii snów" Antoniego Cwojdzińskiego, Estrada Krakowska, warsztat reżyserski,(6)

  • luty 1986: premiera spektaklu "Jedna noc po polowaniu" wg. Michaiła Zoszczenki i Borysa Pilniaka, Teatr Na Rogu, Kraków, udział w Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych;(5)

  • 1986: asystent reżysera przy "Onych" Witkacego w Teatrze im. Słowackiego w Krakowie, reż. Rudolf Zioło;

  • październik 1984: obrona pracy magisterskiej w Instytucie Filologii Polskiej - specjalność teatrologia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, temat: "Teatr 8 Dnia"

  • luty 1984: premiera spektaklu "Moskwa - Pietuszki" wg. Wieniedikta Jerofiejewa, Teatr pham Kraków, udział w Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych;(4)

  • wrzesień 1983: rozpoczęcie studiów na Wydziale Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie;

  • luty 1983: organizacja sesji nt. teatru alternatywnego, Krakowskie Reminiscencje Teatralne;

  • wrzesień 1980: organizacja warsztatów i ulicznego spektaklu teatralnego z Living Theater z USA, Kraków;

  • lipiec 1980: prowadzenie warsztatów teatralnych na temat dramatu Tadeusza Różewicza "Stara kobieta wysiaduje" podczas Festiwalu Artystycznego Młodzieży Akademickie w Bolesławcu;

  • styczeń 1980: premiera spektaklu "Alicja w Krainie Czarów" wg. Lewisa Carrolla, Studencki Teatr Tarcie przy Teatrze 38 w Krakowie, udział w Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych;(3)

  • grudzień 1978: premiera spektaklu "+ + + "(Trzema Krzyżykami) Helmuta Kajzara, Studencki Teatr Tarcie przy Teatrze 38 w Krakowie; udział w Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych oraz w Festiwalu Teatrów debiutujących START-79 w Szczecinie;(2)

  • wrzesień 1977: rozpoczęcie studiów teatrologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie;

  • 1976 - 1977: organizacja i prowadzenie amatorskiego teatru Zero w Cieszynie. Spektakl "Obroty" wg. poezji Mirona Białoszewskiego;(1)

  • 1969 - 1972: uczestnictwo w teatrze lalek Skrzatki Cieszyńskie. Między innymi rola Liska Przechery.

  • 1965 - 1977: nauka w Szkole Podstawowej i Liceum Ogólnokształcącym im. A. Osuchowskiego w Cieszynie;

  • 9. 06. 1958 - urodziłem się.

 

 

 

© mumerus 2006